selamat beramal..



SELAMAT BERAMAL


Kalau kita terjaga di tengah-tengah malam itu, ia sebenarnya satu anugerah dari Allah. Allah kirimkan malaikatNya mengejutkan kita supaya kita bangun beribadah kepada Allah. Sebagai tanda terima kasih kerana mengejutkan kita, paling malas pun, mintalah apa-apa (berdoa) walau sedikit (meskipun kita masih di tempat tidur) kepada Allah, kemudian tidurlah.



"Kalau kita sedar, kemudian kita terus sambung tidur tanpa ucapkan apa-apa (contoh beristighfar, bertahmid dan sebagainya), kemudian malam kedua dan malam ketiga pun begitu juga, kita bimbang (kalau) malaikat tidak akan datang lagi mengejutkan kita." (alangkah ruginya kita) sekadar perkongsian..renung2kan..dan selamat beramal

adakah kite perempuan yg SUCI..??



adakah kite perempuan yg SUCI..??


Perempuan yang suci adalah perempuan yang di jaga oleh ALLAH,tidak sedikit pun Allah membenarkan mana- mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...

Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki, di mana Allah untuk menjaga kita? Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita



"Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki ,bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..


Mengapa masih ragu- ragu? "

"Kekuatan usah di tunggu tapi harus dicari"

Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan... "Sebesar- besar dosa adalah dosa yang di lakukan ketika rasa berdosa melakukannya" - Imam Ghazali-


Saturday, April 24, 2010

luahan hati

ya ALLAH..
xtaula camne nk cakap..
SEDIH..SEDIH SGT2..
bile bukak blog DARUL QURAN..
"maaf,anda GAGAL dlm sesi temuduga untuk
DIPLOMA TAHFIZ DARUL QURAN SESI2010/1013"
saat tu..perasaan ni hanya ALLAH je yg tahu..
ALLAHUAKBAR...rasa mcm nk rebah je..
rasa cam putus asa pun ade..
ALLAHUAKBAR..
sgt pedih tuk terima..sgt berat ujian yg ALLAH bg ni..
ALLAH..
sabar..ya ALLAH..berilah hambaMU yg lemah ini
kekuatan..
KEKUATAN tuk terima ujian MU ini ya ALLAH..
aku anggap ni ujian ALLAH..
insyALLAH..pasti de hikmahnya..
3 hari lps 15/4 result DQ..
sekali lagi aku menaruh harapan..
mungkin rezeki ku bukan di DQ..
pasti de hikmahnya..
insyallah..
hatiku kuat berkata
mungkin ALLAH nk hantar aku terus ke JORDAN..
wallhua'lam.
sekali lagi harapan tinggal harapan..
aku xtersenarai dlm pelajar yg mendapat DERMASISWA ZAKAT SELANGOR..
tuk ke bumi anbia'..
aku nk sambung di JORDAN..!!
ALLAHUAKBAR..
sekali lagi..perasaan sedih!
kecewa! hiba! terluka!
perasaan2 negatif smakin menghantui diriku..
putus harapan..SEDIH!!
KECEWA YANG TERAMAT!!
hanya ALLAH je yg tahu..
ya allah..aku anggap ni ujian allah..
ALLAH tgh menguji diriku yg lemah ini..
berilah aku KEKUATAN YA ALLAH..
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-Baqarah ayat 286
pasti ade hikmah de sebalik ape yg ditetapkan..
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." -Surah Al-Baqarah ayat 216
aku tahu pasti de hikmahnye..
mungkin sekarang aku xnmpk lagi..
tp aku yakin ya ALLAH..
ALLAH MAHA MENGETAHUI..
ALLAH MAHA MEMAHAMI..
apepun yg ALLAH tetapkan untuk aku adlh sbnrnye yg TERBAIK untuk diri ini..
aku xtau..tp ALLAH tahu ape yg terbaik tuk diri ini..
andai dh tertulis STAM rezeki ku..
aku terima..
insyallah..
aku akn usaha sungguh2 sampai aku dpt
MUMTAZ STAM..
insyallah AMIN........
KITE HANYA MERANCANG..
ALLAH yg tetapkan..
n
PERANCANGAN ALLAH TUK AKU ADLH SEBAIK-BAIK PERANCANGAN..
aku terima..ya ALLAH..
aku REDHA..
AKU REDHA..AKU TERIMA..
kuatkan semangatku untuk meneruskan
PERJUANGAN ini..
YA ALLAH..mudahkan segala urusan ku..
kejayaan aku bukan 7A..
bukan JORDAN..@ DQ..
bukan ANUGERAH PELAJAR MITHALI......
aku kejar kejayaan dunia akhirat..
insyallah..
MUDAHKAN URUSANKU..
MUDAHKAN AKU TUK DPT
KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT..
MUDAHKAN AKU..
aku nk jd pendakwah yg penuh dlm dadanya ilmu2 akhirat supaya ku blh sampaikan ngn orgn lain..
insyallah..amin..
MUDAHKAN URUSANKU YA ALAH..
AMIN..AMIN YA RABBALA'LAMIN..
aku xberhenti mengharap drpdMU ya ALLAH..
setiap yg berlaku pasti de HIKMAHNYA..
pasti de hikmahnya..
pasti de hikmahnya..
insyallah..AMIN...
ya ALLAH...yg MAHA MENGETAHUI
asalnya aku nk masuk DQ..
satu je sebabnya..
aku nk jd hafizah..
aku nk jadi hamlatul quran
yg berjaya DUNIA AKHIRAT...
kerana..
aku nk jadi insan yg tarik umi dan ayahku yg tersayang masuk ke dlm syurgaMU..
ya ALLAH..
jgn KAU kuburkan harapanku..
jgn KAU patahkan semangatku
cita2 ku..
untuk pegang 30juzuk
ayat2 suciMU...
bantu aku ya ALLAH..
untuk berjaya dunia akhirat...
amin.......
AKU SERAH SEGALANYA PADAMU...
sesungguhnya ENGKAU MAHA MENGETAHUI..
ape yg terbaik buat diriku ini...
wallhua'lam...

No comments:

Post a Comment