selamat beramal..



SELAMAT BERAMAL


Kalau kita terjaga di tengah-tengah malam itu, ia sebenarnya satu anugerah dari Allah. Allah kirimkan malaikatNya mengejutkan kita supaya kita bangun beribadah kepada Allah. Sebagai tanda terima kasih kerana mengejutkan kita, paling malas pun, mintalah apa-apa (berdoa) walau sedikit (meskipun kita masih di tempat tidur) kepada Allah, kemudian tidurlah.



"Kalau kita sedar, kemudian kita terus sambung tidur tanpa ucapkan apa-apa (contoh beristighfar, bertahmid dan sebagainya), kemudian malam kedua dan malam ketiga pun begitu juga, kita bimbang (kalau) malaikat tidak akan datang lagi mengejutkan kita." (alangkah ruginya kita) sekadar perkongsian..renung2kan..dan selamat beramal

adakah kite perempuan yg SUCI..??



adakah kite perempuan yg SUCI..??


Perempuan yang suci adalah perempuan yang di jaga oleh ALLAH,tidak sedikit pun Allah membenarkan mana- mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...

Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki, di mana Allah untuk menjaga kita? Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita



"Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki ,bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..


Mengapa masih ragu- ragu? "

"Kekuatan usah di tunggu tapi harus dicari"

Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan... "Sebesar- besar dosa adalah dosa yang di lakukan ketika rasa berdosa melakukannya" - Imam Ghazali-


Sunday, March 14, 2010

ALHAMDULILLAH

DGN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIH..

hambaMU ini bersyukur ya ALLAH..
alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..
aku bersyukur dgn nikmat yg tlh KAU kurniakan..
alhamdulillah..

keputusan SPM dh pun diumumkan..
alhamdulillah..aku bersyukur..walaupun mugkin..sahabat2ku lbh cemerlang..alhamdulillah..tetapi ALLAH dh bg aku satu kekuatan tuk terima apepun result ku..
aku bersyukur..ALHAMDULILLAH..ALLAH bukan sj bg aku kekuatan malah kepuasan menerima result SPM ku..alhamdulillah..aku bersyukur ya ALLAH..sesungguhnya keputusan tu adlh yg TRBAIK DRPD ALLAH..
keputusan tu ALLAH yg bagi..aku bersyukur..alhamdulillah..
ALLAH lbh memahami drku..
ALLAH x beri ape yg kite harapkan..tapi ALLAH bg ape yg kite perlukan..
insyallah..kite hanya merancang dan ALLAH yg menentukan..
PERANCANGAN ALLAH TUK KITE ADLH SEBAIK-BAIK PERANCANGAN..ALHAMDULILLAH..
setiap yg berlaku PASTI AKAN ADE HIKMAHNYA..insyALLAH..aku yakin...PASTI ADE HIKMAHNYA...PASTI ADE SESUATU KEBAIKAN YG ALLAH SIMPAN UTK AKU..INSYALLAH..
ALHAMDULILLAH..AKU BERSYUKUR YA ALLAH..ALHAMDULILLAH..

ya ALLAH kau mudahkanlah segala urusanku selepas ini..
perjuanganku x berhenti setakat ini saje..
aku masih memerlukan pertolongnMU ya ALLAH..
aku masih mmerlukan petunjuk drMU..
aku masih mmerlukan KEKUATAN drMU ya ALLAH..

sesungguhnya aku xkn mampu tanpa izinMU..
aku xkan BERJAYA tanpa kuasaMU...aku hamba yg lemah ..aku mmerlukan pertolongn MU ya ALLAH..aku mmerlukan KEKUATAN drMU ya ALLAH..aku mmerlukan petunjuk drMU..

ya ALLAH kau peliharalah hatiku dr KELALAIAN..
JAUHILAH HATIKU DR GODAAN SYAITAN...
jagalah hatiku dr gelora cinta manusia yg SEMENTARA..krn aku sedang mengejar CINTAMU YA ALLAH..
AKU CINTA ALLAH..
AKU SAYANG ALLAH..
AKU RINDU RASULULLAH S.A.W..

ya ALLAH..hidupku atas muka bumi ini hanyalah tuk CARI REDHA ALLAH..
CARI REDHA ALLAH..
APEPUN AKU BUAT SEMUANYA HANYA KRNMU..YA ALLAH..
KRN AKU CINTA ALLAH..AKU SAYANG ALLAH..
APEPUN AKU BUAT SEMUANYA HANYA KRN ALLAH..INSYALLAH..

apepun yg aku lakukan segalanya hanya krn ALLAH..
BANTULAH AKU HAMBA YG LEMAH..HAMBA YG HINA..INI..
BANTULAH AKU..berilah aku KEKUATAN tuk TEGAKKAN KEBENARAN..insyallah..

JAUHI AKU DRPD MAKSIAT YA ALLAH..
PELIHARALAH diriku yg lemah ini..
jauhi aku dr zina HATI..
jauhi aku dr GODAAN SYAITAN..
aku CINTA ALLAH..AKU SAYANG ALLAH DAN RASULULLAH..
cintaku selepas ALLAH dan RASUL hanyalah tuk suami ku..yg ALLAH pilih..insyallah..
aku nk suami yg SOLEH..aku kene solehah...
kalau kite dpt CINTA ALLAH..
ALLAH akn bg..
ALLAH akn sediakan CINTA MANUSIA yg terbaik khas utk diri kite..

jaga diri ini elok2...jauhi dr perkara2 MAKSIAT..INSYALLAH..

YA ALLAH...BGLAH hambamu ini LULUS JPJ...
BGLAH HAMBAMU INI LULUS DGN CEMERLANG MUET..
bantulah aku...
MUDAHKAN SEGALA URUSANKU..INSYALLAH..
MUDAHKAN SEGALA URUSANKU..
APEPUN AKU BUAT SEMUANYA hanayalah TUK CARI REDHA ALLAH..INSYALLAH..
MUDAHKANLAH SEGALA URUSANKU..INSYALLAH..
AKU SAYANG ALLAH..AKU CINTA ALLAH...DAN RASULULLAH.S.A.W..


No comments:

Post a Comment